Home | Relatie en Reputatie geeft…

Relatie en Reputatie geeft…

Door: Stef van Doesburg

 Weet je wat zo mooi is aan het team bij OxGreenfield? De diversiteit en de aanvullende kennis en expertise die we hebben. Al liggen de opleidingen van de partners redelijk dicht bij elkaar, de competenties en ervaringen lopen uiteen. Ik kom uit een echte ondernemersfamilie, had de kans om het familiebedrijf als vijfde generatie voort te zetten, maar ik koos er voor mijn eigen pad te bewandelen. Terugkijkend heb ik daar goed aan gedaan, toen was dat geen makkelijke keuze. Maar dat maakt wel dat ik heel goed DGA’s kan aanvoelen die ook op een bepalend punt zijn aangeland.

Ik ben opgegroeid in de Betuwe, daarna sloeg ik mijn vleugels uit. Na het vwo ging in aan de UvA bedrijfseconomie studeren. Ik heb tijdens die studie en in de nationale en internationale banen daarna veel ervaring opgedaan en veel geleerd, maar wat één van de hoogleraren me bijbracht is altijd blijven hangen en zeer waardevol gebleven. Hij tekende een driehoek en vroeg welke 3 R’s het allerbelangrijkste waren. Linksonder de R van Relatiemanagement, rechtsonder de R van Reputatie. Wij dachten als studenten allemaal dat de R bovenin de punt voor Resultaat zou staan. Hadden we mis! Het is de R van Ruilhandel. Als je er even over nadenkt, snap je dat dit ‘model’ in al zijn eenvoud op alles toepasbaar is. Je reputatie moet uitmuntend zijn en blijven, dat is cruciaal. Evenals het relatiemanagement, dat moet je goed kunnen activeren. En dan volgt de derde R als vanzelf, net als de resultaten die daaruit voortvloeien.

Mooie investeringen

En dat is wat precies wat we bij OxGreenfield heel goed snappen, wij begrijpen ondernemers en bieden meerwaarde. Ik heb in mijn werkzame leven meer dan 90 deals gesloten, mede door mijn set van waarden en normen, mijn achtergrond, mijn cultuur, door lef te hebben als het nodig is, door goed te luisteren en focus te houden. Uiteindelijk worden wij natuurlijk ook gewoon afgerekend op ons product en moeten we een mooi rendement behalen. Dat kunnen we alleen door het met alle partners eens te zijn over een investering op harde criteria. Maar we kijken ook naar ‘de klik’. Geloven we in de ondernemer waar we mee in gesprek zijn? We zijn een aantrekkelijke partner voor een investeringstraject, dat staat als een paal boven water. Maar uiteindelijk draait het ook om de gunfactor. Om de connectie, de verbinding. Het mooie is dat dat steeds duidelijker wordt, voor ons ook. In de afgelopen 2,5 jaar hebben we 6 mooie investeringen gedaan.. En omdat wij hetzelfde belang hebben als de DGA moeten alle partijen enthousiast zijn!